Triunfa o "nom" no referendo proposto polo Estado francês na Córsega
7 de Junho de 2003

Yvan Colonna

Com 51% dos votos, o "nom" à mudança administrativa para a Córsega venceu no referendo organizado polo Estado francês na ilha. A proposta incluia a unificaçom dos departamentos actuais num único que reconhecia, de jeito limitado, a personalidade corsa. Por esse motivo, o independentismo corso apoiava com reservas o "sim" no referendo, coincidindo com o Governo da direita francesa. O "nom" era defendido pola esquerda e pola extrema direita francesas, bem como por um sector do Partido Socialista que lidera a oposiçom parlamentar.

As principais formaçons independentistas corsas, Corsica Nazione e Independenza, reconhecêrom a sua "pequena decepçom" após conhecerem os resultados, ao tempo que acusárom o Governo francês de defender na prática o "nom", ao iniciar, dous dias antes das votaçons, umha campanha repressiva na ilha.

Referiam-se assim à detençom Yvan Colonna, dirigente histórico do independentismo corso, acusando-o da morte de um prefeito francês, e que foi seguida de outras detençons de militantes independentistas.

A detençom coincidiu com os últimos dias da campanha polo referendo em que se decidia a unificaçom administrativa da ilha. Dá-se a circunstáncia de que as forças jacobinistas francesas e o independentismo corso coincidírom em pedir o "sim" à mudança administrativa, embora por motivos diferentes. Para o Estado francês, trataria-se do ponto final às cessons centralistas e às reclamaçons soberanistas, enquanto a esquerda independentista via no referendo um primeiro passo que desbloquear a histórica negativa francesa a qualquer cessom às reclamaçons do povo corso. Contodo, semelha que parte do eleitorado independentista nom votou favoravelmente a proposta francesa, talvez influído pola vaga repressiva.

A reacçom do Governo da direita francesa ante os resultados foi declarar que "acabou a impunidade", quer dizer, mais repressom frente à reclamaçom dos direitos históricos do povo corso.




Voltar à página principal