Campanha independentista contra os símbolos franquistas continua a bom ritmo

11 de Fevereiro de 2006

Desde que foi apresentada no passado mês de Outubro, a campanha que NÓS-Unidade Popular desenvolve em numerosos pontos do País tem servido já para que a Galiza perdesse parte da iconografia do franquismo, além de para denunciar a passividade institucional num ano que pretende ser dedicado à Memória das vítimas do franquismo.

Com efeito, "Símbolos fascistas fora da Galiza. Higiene, justiça e dignidade democrática", está a ser mais do que umha campanha gráfica ou mediática de denúncia perante o flagrante incumprimento da legislaçom na matéria por parte das instituiçons espanholas. As contínuas moçons e iniciativas dirigidas às camaras municipais de todas as cores políticas e à própria Junta da Galiza, segundo NÓS-UP denuncia, estám a ser repetidamente desprezadas. E, em resposta a esse silêncio cúmplice com a permanência da simbologia do franquismo nos espaços públicos galegos, a campanha de NÓS-UP dá mais um passo: a supressom directa desses símbolos.

Ferrol, Neda, Narom, Fene, Corunha, Compostela, Ordes, Ponte Areas, Neves, Vigo, Tui e Salzeda de Caselas som alguns dos concelhos galegos em que até hoje se realizárom denúncias, pintagem de monumentos a fascistas ou retirada directa de dúzias de placas, escudos e outros ícones do franquismo.

Entretanto, a resposta institucional e dos partidos ditos "progressistas" está a chegar em forma de denúncias contra antifascistas acusados de "danos ao património", numha mostra do baixíssimo nível democrático do regime monárquico espanhol imposto à Galiza depois da morte do ditador e partilhado polas diversas formaçons com representaçom institucional.

No web de NÓS-UP podem ser lidas numerosas informaçons relativas à campanha que comentamos, bem como reportagens gráficas sobre as acçons directas antifascistas ao longo dos últimos meses.

 

:: Mais informaçons sobre o mesmo tema

Iniciativa popular elimina vidraça fascista da Cámara Municipal de Tui (+...)

Mais símbolos fascistas eliminados no Condado (+...)

Continua retirada de placas franquistas no Sul da Galiza (+...)

NÓS-UP retirou hoje umha placa franquista do bairro de Carança, em Ferrol (+...)

Cruzes fascistas pintadas de cor-de-rosa em Neda e Fene (+...)

NÓS-UP denuncia permanência de monólito franquista na Corunha (+...)

NÓS-Unidade Popular elimina directamente diversas placas fascistas das ruas de Ponte Areas e as Neves (+...)

Dirigentes de NÓS-UP detidos em Ferrol ficárom livres com cargos (+...)

Pintam de cor-de-rosa a casa natal de Franco e eliminam placa de mármore com o seu retrato da fachada. Quatro detidos (+...)

 

Voltar à página principal

 

 

Imagem de umha das últimas retiradas de escudos franquistas, verificada no centro da cidade de Ferrol
Visual da actual campanha de NÓS-Unidade Popular contra a permanência dos símbolos fascistas na Galiza