Departamento de Estado ianque alinha com o espanholismo

23 de Dezembro de 2007

O Portal Galego da Língua informa sobre um relatório do Departamento de Estado norte-americano em que se analisa a situaçom lingüística no Estado espanhol, concluindo que existe discriminaçom... da populaçom espanholfalante!!

Parece brincadeira, mas é o último relatório dedicado ao Reino de Espanha polo organismo governamental encarregado da política externa ianque, cujo conteúdo foi denunciado pola Federació d'Organitzacions per la Llengua Catalana (FOLC), que se dirigiu aos consulados estado-unidenses em território dos Països Cataláns para lhes transmitir um protesto formal.

As informaçons do Departamento de Estado norte-americano partem de reconhecer a existência de três "grupos étnicos" minoritários no Estado espanhol, o basco, o catalám e o galego, atribuindo-lhes 2, 17 e 7% de falantes em relaçom ao conjunto do Estado -Curiosamente, reconhece catalám e valenciano como um único idioma- face a 74% de espanholfalantes.

Evitando qualquer referência às graves carências existentes em territórios como o galego para o exercício dos direitos lingüísticos das pessoas galegofalantes, o relatório louva a política de Madrid em relaçom às "minorias" e fala de "discriminaçom" no ensino para a populaçom falante da língua do Estado, sem qualquer referência às tendências lingüicidas em curso em países como a Galiza, nem às suas causas.

Nom há constáncia de que o Governo autónomo galego tenha feito algum tipo de gestom perante as instituiçons norte-americanas para que rectifique as suas teses, perfeitamente alinhadas com as do espanholismo.

 

Voltar à página principal